Sunday 8 December 2013

Panduan membuat Coklat dari pakar

As salam & salam sejahtera.. Haa.. Hari ini admin nak bercerita sedikit tentang makanan febret admin, iaitu coklat. Hampeh, sebut saja sal coklat admin dah terliur. He he.. Coklat yang di maksudkan bukanlah gula-gula ataupun lolipop tetapi coklat seperti gambar di bawah.
 Memang terliur bukan! Memang sedap..

Cari-cari kat Google tentang cara membuat coklat, terjumpalah satu website yang menjual E-book bervideo cara-cara membuat coklat. Memang terbaik lah.

Rupa-rupanya pemilik website ini adalah seorang suri rumah yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Biokimia/Bioteknologi dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.Beliau gagal mendapat kerja dengan kelulusan beliau dan akhirnya telah membuka bisnes coklat. Menarik bukan?

"Hai, Nama saya Siti Fatimah dan saya akan membahasakan diri saya sebagai Siti sahaja. Siti merupakan seorang suri rumah yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Biokimia/Bioteknologi dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. Pada mulanya, Siti hanya menjadikan aktiviti membuat coklat ini sebagai hobi setelah belajar daripada seorang kawan yang tinggal berhampiran yang mana Siti anggap beliau sebagai sifu dalam dunia coklat ini. Setelah hampir 2 tahun Siti mengusahakan perniagaan berasaskan coklat ini, Siti berpendapat perniagaan ini memang sesuai untuk mereka yang ingin berniaga kecil kecilan dari rumah terutamanya suri rumah dan ibu tunggal atau sesiapa sahaja yang ingin menambah pendapatan keluarga."

Keratan akhbar tentang beliau

  • Panduan  dalam bentuk ebook dan 11 video langkah demi langkah yang akan membantu anda untuk memulakan perniagaan coklat pada bila-bila masa.
  • Modul pembelajaran bagi 11 video panduan membuat coklat tersebut adalah sama seperti modul yang digunapakai sepanjang Siti mengadakan kelas coklat.
  • Ia bukan sahaja menunjukkan cara-cara membuat coklat tetapi anda juga akan diterangkan tentang panduan asas perniagaan coklat dan pemasaran secara online yang Siti gunakan sehingga mampu menjana income sekurang-kurangnya 4 angka sebulan .
  • Senarai pembekal barangan coklat di seluruh negara turut disediakan dan eBook Bervideo ini.
  • Panduan yang mudah difahami kerana disampaikan dalam bahasa melayu.
  • Kaedah pembuatan yang diajar hanya menggunakan peralatan yang sudah tersedia, murah dan mudah didapati.
  • eBook Bervideo ini akan sentiasa dikemaskini dari semasa ke semasa. Pemilik eBook sedia ada akan menerima eBook yang dikemaskini (jika ada) secara PERCUMA.
  • Pemilik eBook akan menerima BANTUAN dan SOKONGAN berterusan melalui telefon, skype, emel dan juga facebook.
  • Boleh dijadikan rujukan pada bila-bila masa.
Ok, admin bagi sedikit screen shoot dari video - video beliau.




Terdapat pelbagai cara yang senang dan menarik dalam penyedia coklat-coklat yang sedap ini. Selain itu anda juga di berikan Panduan asas untuk memulakan perniagaan coklat secara online..


Ps: Bagi admin ianya satu ebook video yang menarik. Menarik mungkin di sebabkan admin suka kan coklat kot. Hehe.. Selain tu, jika kita membuat sendiri coklat-coklat ni, jimat dari segi duit modal yang dikeluarkan. Penjimatannya hampir setengah RM tau! Contoh, kita membeli diluar untuk 10 biji coklat RM10, jika di buat sendiri rm10 tu memberikan kita 20 biji coklat. Jimat bukan?

Pss: Terpulang.. Masing-masing ada pandangan sendiri. Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang e book video ni, sila klik sini.