Wednesday 9 April 2014

Oh! Info: Kematian Penggusti Profesional-Ultimate Warrior

Tulisan kali ini berkaitan dengan salah seorang ahli sukan yang admin minat. Ianya dalam bidang gusti WWE (yang dulunya WWF). Sedang baca Kosmo Online tadi, tetiba terlihat satu artikel pada bahagian Dunia berkaitan kematian penggusti profesional kegemaran admin tahun 90an iaitu Ultimate Warrior. Terkejut juga kerana pada Sabtu lepas beliau telah di iktiraf antara jaguh gusti terhebat di WWE Hall of Fame di New Orleans.. Beritanya berbunyi begini:

LOS ANGELES - Bintang gusti terkenal, Jim Hellwig atau lebih dikenali sebagai Ultimate Warrior meninggal dunia kelmarin ( 08.04.14 ) selepas dia terjatuh ketika berjalan ke keretanya di sebuah hotel di Arizona.

World Wrestling Entertainment (WWE) dalam satu kenyataan kelmarin mengumumkan kematian ahli gusti berusia 54 tahun itu.

Hellwig meninggal dunia selepas dia diiktiraf antara jaguh gusti terhebat di WWE Hall of Fame di New Orleans pada Sabtu lalu.

Portal hiburan. TMZ.com melaporkan, dia pengsan kira-kira pukul 5.50 petang waktu tempatan ketika berjalan ke keretanya di sebuah hotel di Arizona pada Selasa lalu.

Dia kemudiannya disahkan meninggal dunia ketika dirawat di sebuah hospital berhampiran.

Hellwig memulakan kariernya pada tahun 1987 dan menjadi antara bintang gusti terkenal apabila menjadi Juara WWE selepas menewaskan Hulk Hogan pada tahun 1990.

Sumber: kosmo.com.my

Wajah terkini Ultimate Warrior

Bersama musuh ketat- Hulk Hogan

************************************
2 style gustinya yang menarik:

Finishing Move: Worrior Press ( Gorila Press )
Favorite Move: Clothesline
************************************

PS: Kepada peminat sukan gusti, apa kata anda? Haa itulah al kisahnya tentang Ultimate Warrior ni. Bagi penggemar-penggemar Gusti pasti kenal dengan Ultimate Worrior ni.. Kini beliau hanya tinggal kenangan.. Takziah kepada keluarga beliau.